Sunday, December 18, 2011

Julstämningen

Levande ljus, julmusik, glögg, pepparkakor, gott sällskap.

I fredags ordnade vi glöggkväll och den blev riktigt lyckad om jag får säga det själv. Även om jag for hem tidigt (före två) och ändå missade sista kvällsbussen så den enda man kunde ta var någon jäkla 96:a. Så jag fick en frisk nattpromenad från Sörnäs strandväg nånstans. Där var inte så mycket julfiilis.

Igår var jag på helpysseldag med Anki, Emma och Ida. Vi pysslade allt möjligt, bland annat sånt som man kan äta. På bilden mitt fina får som jag just åt till teet, Mumin, och två marsipanbollar med schoko och nötter.


Vi eldade i öppna spisen, lyssnade på julmusik och drack glögg. På kvällen gick vi i bastun. Imorse var vi på en liten skogspromenad, det var skönt och grönt men inte så mycket julfiilis i skogen heller...


Och jag fick ett julkort! Jag har många favoritdjur men hund, katt och igelkott var de första jag kom att tänka på när Ida frågade.

No comments: