Thursday, August 30, 2012

Ingen i hela världen är förvånad över det här men...

Jag tänkte berätta om det ändå. BBCs nya Sherlock alltså, jag gillar. När jag bodde med Gretel den där veckan, ni minns kanske, så fann jag mig hemma med TV (och Nessie och vin) två lördagkvällar. Vi såg avsnitten A Great Game och A Scandal in Belgravia. I början var jag lite skeptisk men det berodde nog på att jag hade läst så fantastiskt bra saker om den här serien plus att jag inte hängde med i det där första avsnittet vi såg då jag hade missat de första femton minuterna (man får inte missa första femton minuterna). Följande lördag däremot satt också jag och stirrade förtrollat med stora ögon genom hela programmet. 

Sedan har jag fortsatt följa med på arenan och igår såg jag sista avsnittet (det som sändes i lördags alltså, kvar på arenan fram till nu på lördag!) och nu kan jag inte riktigt fatta att vi måste vänta till 2013 på tredje säsongen! Jag som trodde att allt som visas i Finland är åtminstone två säsonger efter men tydligen inte. Under tiden kan jag roa mig med de två allra första avsnitten, som jag inte har sett, och genom att försöka lista ut hur det riktigt gick till i sista avsnittet...

2 comments:

Himmelske Danser said...

Det är bra att du skrev om det! Jag har bara 2 avsnitt kvar men jag glömmer alltid. Och jag vet inte varför %) Kanske today will be the day ;)

Fridolina said...

Ja, perfekt söndagsprogram!