Thursday, March 31, 2016

Läsläget: blodsånger, väninnor & önskelistor

Läser just nu: Song of Blood & Stone av L. Penelope.

Läste just ut: My Brilliant Friend av Elena Ferrante. 

Okej. Jag måste kanske ha nästa bok. OKEJ. 

*resignerad suck* 

*djupt andetag*


(Det är något lite Lila över Wednesday Addams, eller hur?)

(Btw - varenda man i den här serien kommer att vara totalt jävla värdelös, eller hur?)

Läser snart: Hmmmm. Kanske Herta Müller nu då så jag kommer igång med min nobelutmaning nångång.

Lyssnade just på: Romancepodden - en svensk romancepodd, yay! Med bland andra Julia Skott, som har skrivit Kroppspanik

Önskar mig: Herregud så många, men på min adlibris-önskelista finns:

All the Rage, Courtney Summers (äntligen i pocket)


The Curiosities, Maggie Stiefvater, Tessa Gratton & Brenna Yovanoff (antologi med egna kommentarer om skrivprocessen och de andras kommentarer på texten - spännande!)

Ge mig arsenik, Klara Krantz (den titeln! det omslaget!)


The Foreshadowing, Marcus Sedgwick (för jag behöver min Sedgwick fix och den här verkar awesome)

A Tyranny of Petticoats: 15 Stories of Belles, Bank Robbers & Other Badass Girls (alltså även om Elizabeth Wein (!!) inte hade en novell i den här så skulle jag självklart läsa en bok som heter A Tyranny of Petticoats vad tror ni om mig egentligen hallå)

The Only Woman in the Room, Eileen Pollack ("why science is still a boys' club")

Jackaby, William Ritter (ja fortfarande)

I Am Princess X, Cherie Priest (verkar ju all kinds of amazing)

An Inquiry Into Love and Death, Simone St James (jag tänker mig att St James böcker är lika ljuvliga som omslagen)

No comments: