Friday, November 04, 2011

adeoalibertate kommenterar nyheterna

En 21-årig kvinna har "utövat påtryckningar" på en annan ung kvinna för att få henne att sälja sex. Min spontana tanke: nämen så... så företagsamt. När 95% av alla 21-åriga kvinnor det skrivs om i nyheterna är menlösa offer så kändes det extra kul. Det här var då alltså min första tanke. Innan jag liksom fortsatte att tänka.

7 miljarder
Man tycker att de borde gå med blombuketter till abortkliniker istället för BB-avdelningar. Abortion is green. (Som Doug Stanhope säger. Ni som tror att ni är okej med den här sortens humor kan ju söka upp honom på spotify. Jag kan rekommendera "For Only Two Dollars a Month You Can...")

LCHF-motståndare
För det första finns det oftast ingen riktig story. För det andra verkar det finnas en bild av lchf som en ny och främmande diet som hotar den sunda finska husmanskosten, som ju naturligtvis är varierande och hälsosam. Vet ni hur finsk husmanskost ser ut? Jag vet. Det är pommes frites i fryspåsar, färdiga hamburgare från kyldisken, mikropizzor som är 30% billigare för att de har bäst före datum idag och så är det godis, såna otroliga mängder att ni kan inte ens föreställa er, jag slår vad om att det finns folk som äter godis varje dag. Och till det dricker man fettfri mjölk och läskedrycker (alltså i mängder). För övrigt är det bara riktig coca cola som gäller, de billigare varianterna är tydligen så dåliga att det man sparar på den där halvgamla mikropizzan lägger man mer än gärna på att få äkta cocis. Det är finsk husmanskost. Ursäkta mig om jag tycker att vadsomhelst annat är bättre.

It wasn't me. And I wasn't alone!

No comments: