Tuesday, November 08, 2011

November 2007

Jag tittar på gamla fb-album och hittade de här bilderna från ett Träskvikbesök i november 2007. De senaste två vintrarna har varit så vita och man glömmer så snabbt att november faktiskt kan se ut såhär. Det är alltså helt normalt. Eller, som motvikt till den här tiden av väder-gör-kvällstidningsrubriker vi lever i och i sann tjejtidningsanda kan jag kanske säga såhär - allt är normalt.



Det här var under mitt Uppsalaår och jag var bara kort hemma i Finland på besök. Den vintern blev det aldrig riktigt vinter. I Uppsala iaf, jag vet inte hur det var här. Jag minns hur bra jag klarade mig i min vår/höst-jacka. Och hur de mer långväga utbytesstudenterna blev alldeles till sig över några snöflingor som smalt genast de träffade den konstant våta asfalten.

No comments: