Wednesday, November 16, 2011

Bloggpriset

Måndagen handlade inte bara om THG-trailern för det hände andra spännande saker också! Vi fick veta vem som nominerats till årets bloggpris. De jag kände till från förr (även om jag inte följer aktivt) är Lundagård, Anne Hietanens blogg och You'll Turn Out Supercool. Alla bra! Under nomineringstiden tipsades det ju rätt mycket om bloggar och jag hittade då två nya, väldigt olika, favoriter som båda kom in på listan: Det är baksidan som räknas och Hannas Virrvarr. Så jag önskar dem lycka till trots att jag nu inte har kollat in deras medtävlare (det finns några helt okända bloggar för mig på den där listan).

And may the odds be ever in your favor.

När det gäller Årets blogg, den man får rösta fram, så är det lite svårare. För det första så är ju både Malenami och Kakkakaffe proffsiga, snygga och innehållsrika bloggar. Men jag följer ingen av dem. För det andra är ju Svensken helt sjukt rolig, och det lilla jag har sett av Basse (det Peppe länkat till) har varit underhållande. Men jag följer inte någon av dem. För det tredje... nja, det var allt. Vet inte vem jag ska rösta på. Eller om jag ska rösta. Vi får se, jag berättar nog sedan in case.

No comments: