Sunday, November 20, 2011

Min novemberlista på spotify

Please Pinky Watch the Road

Lite av sånt jag lyssnat på på sistone. The Wolf (som jag har lyssnat på nonstop sen cirka igårkväll efter att jag såg Red Riding Hood) finns inte på spotify så jag tog en annan låt av Fever Ray istället, en från Olgas Lundlista. Så fin den också. Pinky's Dream är med förstås! Och Shadowplay, som Olga bloggade om. Underneath the Stars, också en favorit från Lundlistan.

Last Friday Night får vara med för den påminner mig om en viss lördag i början av november. And we took too many shots, think we kissed but I forgot osv...

Gillar Franz Ferdinand, gillar den här låten, gillar hela War Child Presents Heroes. Gillar hela Nancy Sinatras Kid Stuff. Gillar allt av Nouvelle Vague. Och The Clash behöver väl ingen förklaring alls. 

Lisa tipsade om soundtracket till Breaking Dawn. Eftersom de tidigare Twilightsoundtracken varit så himla bra ville jag självklart lyssna. Och ja Lisa - jag gillar också ettan extremt mycket!



Jag var lite för ung för Broder Daniel och min favoritlåt är typ Shoreline. Men så bra novembermusik, don't you think? Den där Work passar också rätt bra in på min november...



Lady Gaga! Har jag nämnt att jag är ett fan? Heavy Metal Lover har jag gillat sedan sommaren, Yoü and I har jag nyligen upptäckt och The Edge of Glory är ju bara fantastisk!

Och så la jag med Drunk in Paris och två av de Muselåtar jag lyssnat mest på den här månaden. Enjoy!



It rockets through the universe
It fuels the lies, it feeds the curse
And we too could be
Glorious

No comments: