Saturday, October 13, 2012

Apropå

På tal om gratisböcker så hittade jag en till igår också: The Lion, the Lamb, the Hunted - en psykologisk thriller av Andrew E Kaufman. Tyvärr ser jag att den inte alls är gratis längre, priserna ändras snabbt. Jag brukar kolla listan med bästsäljande gratisböcker.

På tal om The Crimson Petal and the White så såg jag första delen häromdan. Väldigt bra. Så råkar jag vara ett stort fan av Romola Garai också så det hjälper ju. Ja och btw: det är 16 års åldersgräns på den for a reason. (Och som vi alla vet så betyder inte 16 års åldersräns att man måste vara 16 för att klara av att se den utan gränsen är där för att meddela känsliga tittare (like myself) var någonstans på obehaglighetsskalan filmen befinner sig.)

På tal om musikjournalister så gillar jag när de som skriver om Muse kollar upp vad termodynamikens andra lag är. Jag bläddrade lite i finska Soundi och där hade journalisten ringt och kollat upp saken med en fysiker. Kerrang frågade alla möjliga typer. T.ex. Corey Taylor från Slipknot ("You're assuming I know the first law.") men också en fysikprofessor: "The Second Law states that heat will not transfer from a cold object to a hot one. It's why your tea cools down if left on the side, rather than slurping heat from the tabletop and catching fire."

På tal om Hunger Games så har Bad Lip Reading nu gjort Hunger Games-filmen. Den är rolig. Se den. (Ja ja och spoilervarning förstås.) SCOOBY DOO!

No comments: