Thursday, October 04, 2012

"This is a deeply moving book by somebody who understands both human beings and novels very, very deeply."

Finaste beröm av Lev Grossman och jag håller med om åtminstone andra delen av den meningen, för ännu har jag inte läst den här boken. Den hett efterlängtade The Casual Vacancy av J K Rowling. Jag råkade "click to look inside" på amazon och så helt plötsligt hade jag läst de första sex kapitlen (som förhandstitten består av) och nu känner jag att jag behöver mera. Helst genast.

Intervju där Rowling berättar om bl.a. hurdan roll Rihannas låt Umbrella spelar i boken.


2 comments:

Anonymous said...

Hmm, jag har läst på många ställen att den är helt otroligt skit..

Fridolina said...

Nå det är den verkligen inte, så mycket kan jag säga av det lilla jag läste. Men det stämmer att recensionerna har varit väldigt spridda...