Tuesday, October 20, 2015

Läsläget MUSIC EDITION: Janet & Beyoncé

Läser just nu: En antologi full med nittiotalsnostalgi i novellform. 90s Playlist består av sex noveller som utspelar sig på 90-talet och bäst av allt: det hör en låt till varje berättelse! Jag har hittills bara läst den första, My Strongest Weakness av Brighton Walsh, som handlar om en piercad punktjej och en populär fotbollskille. Så himla söt. Gav mig nittiotalsfilmvibbar. Och låten som hör till den novellen är Janet Jacksons If. Som jag kan ha lyssnat på cirka femton gånger idag redan. Så. Jäkla. Bra.

 Men just nu är jag helt uppslukad av All the Light We Cannot See. Och den perfekta låten till den boken är: The Last Time I Saw Paris.

The last time I saw Paris
Her heart was warm and gay
No matter how they changed her
I'll remember her that way

*snyft*

Läste just ut: Sarina Bowens The Fifteenth Minute. Massor musik i den eftersom DJ sköter musiken på hockeymatcher. Lianne vikarierar honom under en damhockeymatch och bestämmer sig för att göra en all-female playlist. Med bl.a. Crazy In Love.


Och jag lyckas bli nostalgisk av den också. Inte så konstigt egentligen med tanke på att den faktiskt är närmare Jacksons If än den är nutid (2003 och 1993)!

Läser snart: Beror helt på humöret efter Doerr!

No comments: