Saturday, October 31, 2015

Vad är det här, JULAFTON??


Vissa har jag läst och gillat (3,6,9,17), vissa har jag redan i min önskelista eller t.o.m. i min kindle (1,16,25,31). Och SÅ MÅNGA är helt nya för mig och låter alldeles fantastiska!

Lesbian gothic horror! A tale of female agency! Deconstructed masculinity! (My favourite kind.) Shakespeare-quoting conman! Alltså, han har hittat min önskelista, eller hur?

Jag uppskattar särskilt tipsen med transpersoner i huvudrollerna för det är något jag har försökt hitta.


PS. Alexis Hall är alltså författare till den briljanta Glitterland och en väldigt pålitlig boktipsare.

2 comments:

Simona said...

Sjukt bra lista. Vet du, jag träffade hon som driver bloggen, Dabney Grinnan, när jag var i USA. Romance är ändå en ljuvlig, ljuvlig genre.

Fridolina said...

Jamen jaa - visst är den! Och så himla coolt att du har träffat så många romancemänniskor!