Monday, May 27, 2013

Kafipaus

Idag ska jag på lunchträff, inte kaffepaus, så bilden är lite missvisande (AJ LITE MISSVISANDE?). Men i fredags var jag på kaffepaus med andra Flitiga Studerande. Tummen upp för kaffepauser. Tummen upp för Människor Som Förstår.

Jag hittade den här bilden på internet. True story.

Tips: En superintressant artikel om hur man tvättar bh:n: The Great Bra Washing Extravaganza. Alltså på riktigt. Jag har alltid undrat. Hur man egentligen ska göra. Handtvätt är bättre än maskintvätt, okej alltså det har jag kunnat räkna ut själv. Jag maskintvättar (med tvättpåse) av den enkla orsaken att jag vägrar handtvätta saker som har kostat mindre än 20 euro. (Not so classy lingerie här nej.) Förutom hand- och maskintvätt ger tvättexperten också ett tredje alternativ:

"Get in the shower. You know, as you do. But bring your bra in there with you! I KNOW, IS YOUR MIND BLOWN TOO? Because I still find this method to be delightfully revelatory. Once you're in there with your bras you have two adventures from which to choose: the adventure in which you wash the bra with a mild detergent or the adventure in which you merely rinse the bra."

Duschtvättsäventyr!

No comments: