Monday, January 31, 2011

A cup of tea solves everything

Me & My Tea
 Som tedrickare är jag inte så kräsen. Jag säger som hertiginnan av York: "As long as it's hot, wet and goes down the right way it's fine with me." Men när jag får välja:

Tehyllan
Sött, fruktigt svart te med massor av honung. Aaahh... Jag gillar Nordqvists klassiker (Keisarin morsian, Tiikerin päiväuni osv.) och Liptons Forest Fruit-pyramider... Och ibland går jag t.o.m. till en riktig tebutik och köper sånt som av tesnobbar kallas "riktigt te".
(Varning för det där Frida Kahlo-teet förresten! Det har jag bara framme av samma orsak som jag en gång köpte det - snygg förpackning! Annars inte alls i min smak.)

Schokocappuccinoburken
Jag dricker inte kaffe men gärna schoko och socker med kaffesmak. Rainbows "kaakao cappuccino". Mmmm....

4 comments:

//t said...

Svart te, med en gnutta honung, de kan jag gå med på, men sött och fruktigt? Najäe. Men, sen kan de hända att jag endast är obildad på den fronten... :)

Fridolina said...

Det är väl snarare min tesmak som är lite konstig. ;)

mimmi said...

Jag skulle vilja säga att te är som årgångs vin, det finns olika kvalitéer,
alla teer är inte nyttiga.

Drick riktigt te som förvaras i lufttäta förpackningar i en riktig tebutik som vet vad dom säljer.
Då kommer du att känna skillnad.
//mimmi

Fridolina said...

Du har säkert rätt, jag dricker som sagt ibland också "riktigt te" och tycker väldigt mycket om. Jämförelsen med vin är bra - jag dricker och njuter ofta av det mesta! ;)