Wednesday, January 12, 2011

Jake Gyllenhaal and Other Drugs

Ja han är lika charmig som sin syster.

Såg den här med Lisa igår. Den var riktigt bra! Trots att det visade sig att den inte var en sådan (lättsam) romantisk komedi som vi hade tänkt oss. Den berör ett allvarligt ämne och är lite obehaglig på  sina ställen. Jag hade serious doubts om huruvida den skulle sluta lyckligt överhuvudtaget! Jake Gyllenhaals karaktär var väldigt lätt att sympatisera med och, ja, helt underbar... I min smak alltså. Medan Anne Hathaways Maggie var riktigt motbjudande i början men allteftersom man lär känna henne blir hon mer och mer tilltalande och i slutet kan man känna både respekt och beundran för henne. Det var skickligt gjort. Se den!

Ja och Brighton Rock verkar bra. Och Morning Glory verkar rolig.

2 comments:

Martin said...

Det enda jag läst om filmen är att hon visar nåt naket. Tror ändå inte att jag ska se den.

Trailern ger ju faktiskt intryck av romantisk komedi.

Fridolina said...

Jo precis! Behöver jag säga att vi var aningen besvikna? ;) Men jag skulle nog säga att den fyller kriterierna för en romantisk komedi ändå. Mer naket, mer sex och mer sjukdom än vanligt bara!