Monday, June 20, 2011

Flickan från ingenstans

Pratar i telefon med Nessie, han berättar om en bok han är intresserad av. 

- Eeeh... va? Alltså...? (Här försöker jag dölja hur mycket det irriterar mig att jag inte känner till den här boken.)
- Googla. Jag antar att du sitter vid datorn...
- Ja det gör jag - ÅÅÅH men det är ju DEN BOKEN!!! The Passage!!!
- Ja just den.
- Herregud den här är jättebra! Alltså jag har inte läst den men jag har hört att den är jättebra och alla har tyckt om den och alltså ska jag köpa den åt dig jag kan gå till Akademen och hämta det är inga problem alls?? Den finns i billig engelsk pocket med fin pärm kanske typ 9,90 eller nåt sånt?? Jag har tittat på den några gånger jag vet var den finns på Akademen jag kan gå och hämta den åt dig det är en såndär bekväm pocket fast den är tjock så är den liksom liten och mjuk och alltså den är fiiin sa jag det??

Varför låter det här lite som en alkoholist som erbjuder sig att hjälpa till då någon har ärende till Alko?

PS. Han sa ja! :)

No comments: