Wednesday, June 22, 2011

Två små saker

Jag målar naglarna och dricker en kall lonkero. Nu verkar midsommarplanerna vara någorlunda i skick. Bussbiljetter, matinköp, bilresor, båtresor, motorcykelresor, jordgubbar och gasflaskor. Nu är det bara två små saker som stör/oroar.

Ett.
Min adlibrisbeställning hinner inte komma före midsommar. Nu har jag ju olästa böcker här hemma i hyllan också men voi *** vad jag hade sett fram emot just de här. Läsplanerna var ingalunda huggna i sten men såg ut ungefär såhär:

Torsdag - ungdomsroman

Fredag - älskade, ännu olästa (!), Söderberg

Lördag - romance

Söndag - deckarthriller

Varav de tre första utgör den här beställningen. Alltför nära har jag, thank god, redan här på skrivbordet, den har jag sparat enkom till midsommarhelgen. Vilka böcker som sist och slutligen packas ner i väskan vet inte ens jag ännu. Jag tänker Agatha Christie.

Två.
Stormvarning. Mofa rekommenderade flytväst. 

No comments: