Sunday, December 20, 2015

Förra årets julläsning

Innan jag presenterar min julläsning så tänkte jag visa fjolårets lista. Jag bloggade ju inte då men jag skrev lite om vad jag tyckte på Goodreads. Såhär:



Let It SnowLet It Snow by John Green
My rating: 4 of 5 stars

This is like a warm, sweet, fluffy Starbucks drink. With a quirky name. If you have a problem with any of those things, you probably won't like this book. I enjoyed it a lot!



MidwinterbloodMidwinterblood by Marcus Sedgwick
My rating: 5 of 5 stars

Fun, creepy and full of awesome. I need more Sedgwick!



A Regency Christmas:  A Handful of Gold and The Season for Suitors and This Wicked GiftA Regency Christmas: A Handful of Gold and The Season for Suitors and This Wicked Gift by Mary Balogh
My rating: 2 of 5 stars

I bought this ages ago for Milan's novella. Totally worth it. I decided to read the other two as part of my Christmas reading this year. Well... here's the verdict:

Milan's story: 5 stars (I love this one!)
Balogh's story: 1 star
Cornick's story: 1 star

Milan's This Wicked Gift is available separately now. FYI.


A Cold Day For Murder (Kate Shugak, #1)A Cold Day For Murder by Dana Stabenow
My rating: 3 of 5 stars

This is a free e-book and I heard some good things about the series. The setting and characterization is great. Alaska! I wasn't that keen on the plot and murder mystery though.


While It Was SnowingWhile It Was Snowing by Elyssa Patrick
My rating: 3 of 5 stars

Sweet and funny! I laughed out loud. Twice.






A Christmas Gone Perfectly Wrong (Blackshear Family, #0.5)A Christmas Gone Perfectly Wrong by Cecilia Grant
My rating: 5 of 5 stars

SO GOOD. And the hero was sooo annoying in the beginning but the heroine and her dad were awesome so I kept reading and then from the moment the hero and heroine have to start working together - aaah, pure bliss!



The Season for Love: A Shannon Stacey Holiday Box Set: Holiday Sparks\Mistletoe and Margaritas\Snowbound with the CEOThe Season for Love: A Shannon Stacey Holiday Box Set: Holiday Sparks\Mistletoe and Margaritas\Snowbound with the CEO by Shannon Stacey
My rating: 2 of 5 stars

There were a few too many Men Are From Mars Women Are From Venus jokes that we're all supposed to laugh knowingly about because aww how adorable boys will be boys right?? Ugh, I can't with that shit. So this author is not for me. Good to know.



Snow-Kissed (Snow Queen #1)Snow-Kissed by Laura Florand
My rating: 3 of 5 stars

Impressive depth to the emotions and the complex relationship. But I think Florand's writing just isn't for me. I saw the description “sensuous and sumptuous” somewhere and I think that's it. It's too “sensuous and sumptuous” for me!





Elyssa Patricks novell verkar inte alls finnas tillgänglig längre. In the Clear har jag inte skrivit något om och jag vill minnas att det var för att den var väldigt meh. A Christmas Gone Perfectly Wrong är som sagt femstjärnig och gratis. Laura Florand är hon med Paris- och chokladböckerna. Den här novellen - som är inspirerad av sagan om Snödrottningen btw - är full av heartbreak och pain. Sånt gillar jag ju. Och den biten var väldigt bra. (Se t.ex. Keertanas recension för detaljer.) Sarah från Smart Bitches ville ha mer chanukka-noveller - så hon skrev en. Lighting the Flames är charmig, uppfriskande och down-to-earth.

4 comments:

Sofia Fritzson said...

Men nu blev jag fundersam, har inte alls uppfattat Shannon Stacey så, undrar om jag missat nåt eller om det är olika i hennes serier. Jag gillade nämligen böckerna om Kowalski-familjen. Cecilia Grant läser jag nu och gillar mycket :)

Fridolina said...

Jag gissar att jag var på extra kritiskt och lättirriterat humör. Det var ingen grov sexism - mer sånt där "alla kvinnor älskar shopping och skor" vibbar som jag störde mig på. Det är intressant för ibland kan jag vara okej med lite sånt pga verklighetstroget men ibland stör det mig. Sarina Bowen t.ex. kan ha lite sånt men hennes böcker funkar ju - uppenbarligen - för mig ;) Åh, kul att du gillar Grant!

Sofia Fritzson said...

Jag tror ens favoritförfattare kan komma undan med lite mer just för att man gillar deras böcker så mycket :) Ser fram emot din julläsningslista! Min är inte spikad ännu :)

Fridolina said...

Sant :) Min lista borde vara klar. Ska blogga om den imorgon!