Thursday, December 17, 2015

Typer

Har du koll på din Myers-Briggs personlighetstyp? Har du isf läst de här superrelevanta artiklarna av Heidi Priebe på Thought Catalog?:

Here’s What Would Happen If We Put All The Myers-Briggs Characters Into The Hunger Games Together
(Spoiler: jag skulle tänka smarta tankar och dö en korkad död.)

och

A Ranking Of Who Carrie Bradshaw Should Have Ended Up With Based On Myers-Briggs Psychology
(Håller 100% med! Det här förklarar också varför jag alltid sympatiserat med Big, och mycket också med Miranda.)

Det finns förstås hundratals tester du kan ta ifall du vill veta din typ. Men egentligen är det bara fyra frågor du behöver svara på, om du är tillräckligt lat, ärlig och insiktsfull. Jag har förstås för längesen klassificerat mig själv (INTP), min pojkvän (ISTJ), min bästis (ENFJ), min mamma (ENFP), min pappa (INTJ) (kul förresten att ENFP och INTJ lära vara The Perfect Match - se Sex and the City-länken ovan) och min bror (ISTP). Rätta mig om jag har fel.


    

Det roliga med att veta sin typ är att möjligtvis förstå sig själv lite bättre men främst förstås att läsa sånahär artiklar:

(Oj herregud ja.)


("Your indifference" - lolol. Sant.)



Vilken typ är du? Och vad anser du om Hunger Games och/eller Sex and the City-analysen?

4 comments:

Frida said...

Hade verkligen ingen koll på detta men efter din lilla crash course har jag nu lärt mig ALLT om mig själv. Allt som beskriver INFJ är så himla jag att jag bara kan sluta fundera filosofiska frågor om mig själv nu.

Skulle tydligen dö som martyr i HG...

Fridolina said...

Jag hade en liknande upplevelse när jag läste om INTP första gången. Det kändes ganska otroligt efter endast fyra frågor men jepp!

Frida said...

Ja, verkligen! Vill nu ha en bok om INFJ så att jag kan lära mig allt om mig själv.

Fridolina said...

Ja nån slags survival guide vore inte fel!