Saturday, December 12, 2015

Ljus i mörkret

Julstämningen börjar krypa på sådär sakta och försiktigt.


(Illustrationen är förstås Allie Broshs och - julklappstips! - hennes bok är sjukt bra.)

♥ Lucia! En av mina absoluta favorittraditioner.

Ellen har bästa julklappstipset.

♥ Julläsningen: jag har knåpat ihop en lista med mer eller mindre julig läsning (av böcker som redan fanns i min TBR) som jag följer ganska duktigt. Tänkte förresten blogga om det här. (Snart!)

Courtney Milans nya bok i kindeln! (Jag sparar den tills jag kan sträckläsa.)


Zen Chos miniberättelse Unterminator.

Aaaah - bästa julpysslet: fysikersnöflingor!


För att citera jomny sun:

"helo girl im like a snowflake. in theory im unique but nobodey will ever notice me among all the other snoflakes and if u touch me i wil die"

2 comments:

Frida said...

Tack för julpeppen! Jag klagade senast igår att den inte infunnit sig ännu, men idag snöar det lite och jag har precis gjort klart det mesta av jobbet inför julledigheten så snart kanske...?

Sjukt nyfiken på din julläsning nu! Jag måste börja fundera på min egen...

Fridolina said...

Det låter lovande. Snart är du där! Att planera julläsningen är ju ett himla bra trick för instant julstämning. Ska bli spännande att se vad du väljer!