Tuesday, December 22, 2015

Julläsningen!

Tadaa!:


Det här är faktiskt alla pappersböcker - resten finns i kindeln. (Väldigt praktiskt i julpackningen.)

My True Love Gave to Me: Twelve Winter Romances, antologi med bl.a. Stephanie Perkins, Holly Black, David Levithan, Kelly Link, Rainbow Rowell

Vilken otroligt lovande konfektask av författare i den här alltså! Jag tänkte börja på den ikväll. 

Her Every Wish, Courtney Milan

Den här kommer ut i januari. Sa jag att det inte är någon deadline på julläsning?

Miracle and Other Christmas Stories, Connie Willis

Den här läser jag nu. Jag hade antagligen för höga förväntningar - har liksom alltid tänkt att jag skulle älska Connie Willis. Men jag gillar iaf 80- och 90-talsnostalgin!

The Viscount's Christmas Temptation, Erica Ridley

Ridley hade en short story i någon av alla hundra antologier jag läst det senaste året - och jag tyckte om den så jag passade på att skaffa den här julnovellen (den är gratis).

Unwrapping Her Perfect Match, Kat Latham

Den här är också gratis. Och jag har hört enbart bra saker om Latham. Så. Därför får den vara med trots att den verkar innehålla ett barn (ugh!). ("Gwen helps father and daughter open up and bond with each other". Kan INTE med sånt. Men ja, gratis. Får se om Latham är så bra som det sägs. STAY TUNED.)

Christmas Pudding, Nancy Mitford

Darling Nancy Mitford! Jag blev jätteglad när jag hittade den här i en låda böcker som någon (minns inte vem) tänkte slänga men kanske Frida vill ha ni vet, råkar ni också ut för sånt?

True Pretenses, Rose Lerner

Den här har jag sett fram emot att läsa länge och nu råkade den vara på specialpris och så verkar den utspela sig över jul så...

Och de jag redan läst är:

Lord Dashwood Missed Out, Tessa Dare

Aww, Dares nya Spindle Cove-novell var hur underhållande som helst. Bäst om man har läst de tidigare i serien.

The Scandal Before Christmas, Elizabeth Essex

Från Courtney Milans rekommendationssida om Elizabeth Essex böcker: "They’re chock full of naval battles, girls dressing as boys, boys lusting after girls when boys should be commanding ships, and girls doing the boy’s job because she is better at it than the boy is." Det här var min första Essex och jag tyckte som sagt om den. Ofta är det liksom meningen att den kvinnliga huvudpersonen ska vara blyg och osocial, men i den här är hon det på riktigt.

Sock it to Me, Santa!, Madison Parker

Söt liten YA-romance med två high school-killar.

Maybe you should talk to Jamie,” Mom said. “Get some ideas for your gift exchange.”
“That would be social suicide.”
She gave me a stern look.
“Mom, he knits.”

The Best Worst Holiday Party Ever, Olivia Waite

Jag är ett stort fan av Olivia Waites blogg (se t.ex. hennes post series on intersectional feminism in romance) så förstås ville jag läsa hennes julnovell. "Isobel is a future sommelier in need of high-society contacts -- and she knows she'll find plenty at the annual holiday party for upscale law firm Luchins and Gupta. Too bad her lawyer friend invited her as a server, not as a guest. Too bad she didn't figure that out until she showed up in a gold cocktail dress and sky-high heels." Oh no. Den här är superkort och trevlig.

Så. Här har jag så det räcker till tjugondedagen.

2 comments:

Frida said...

Har du redan börjat och satt att julläsningen gäller till januari? Jag gillar det, då har ju till och med jag en chans!

Jag är lite sugen på någon av de där My True Love Gave to Me eller Let it Snow...

Fridolina said...

Absolut! :) Let it Snow är hur charmig som helst!