Friday, March 04, 2011

Day 04: The last song in your ipod

36, System of a Down. Känner ni till Roald Dahls dikt Television?

So please, oh please, we beg, we pray,
Go throw your TV set away,
And in its place you can install
A lovely bookshelf on the wall.
(Läs hela! Den är bra.)

Det är vad den här låten handlar om. Tankian är mer kortfattad och får fram budskapet på under en minut: System Of A Down – 36



Mer eller mindre relaterat till ämnet:

* SOAD spelar för första gången i Finland på Provinssirock i sommar. 

* Jag såg Tankian i Provinssi för ett par år sedan, då han turnerade med sitt soloprojekt. Very impressed, I was.

* Dahl! Jag läste nyligen en samling korta noveller av honom. Ah, Swet Mystery of Life. Det är faktiskt det enda jag läst av honom - hittills! Jag blev riktigt förtjust i novellerna och läste dem alla i ett sträck. På baksidan står det: "directed at the unfathomable mysteries and eccentricities of rural life". Livet på landet, helt enkelt. I titelnovellen t.ex., där betäcker man en ko. Så att sånt. Ah, sweet mystery of life...

* Jag tycker förresten inte att TV-tittande förslappar hjärnan. Tvärtom, det kan vara riktigt berikande och lärorikt ibland.

* Mitt sportlov har börjat! Oh praise the lord. (And pass the ammunition, nej sori, det där var långsökt och inte ens meningen jag lovar. Men bra låt.)

2 comments:

Himmelske Danser said...

=D
I have to write it in english - soooo good that they have a subtitles! I think Mett sometimes need them too, like in Micro Cuts for example %)
Interesting anyway!
And - yes, pass the ammunition =))

Fridolina said...

Mmhm! Interesting indeed! %)