Wednesday, March 30, 2011

Day 26: Favourite breakup song

Ja, jag säger som Olya - how the hell am I supposed to know?! ;) Jag tyckte förresten att hon valde alldeles utmärkta låtar - alla tre! Så jag vill svara med de här:







Eftersom jag inte är helt totalt fantasilös så tänkte jag faktiskt ge några alternativ till. Några som jag tänkt ut helt själv.

Marilyn Manson hjälper brustna hjärtan.

You wanted perfect, you got your perfect
Now I'm too perfect for someone like you
I was a dandy in the ghetto with a snow white smile
But you'll never be as perfect whatever you do
(s)AINT - Marilyn Manson

Och Duffy har en passande låt.

When I drop you boy you'll need another toy
One that won't stand up for herself
When I knock you down you'll need another town
Where somebody's gonna talk to you
Delayed Devotion - Duffy

Och så den här klassikern förstås:

And every time you speak her name
Does she know how you told me
You'd hold me until you died
Til you died, but you're still alive
You Oughta Know - Alanis Morrisette

Men jag väljer ändå den här:



Här har ni nu då (även om jag hoppas att det inte är aktuellt för någon av er):  breakup songs

No comments: