Sunday, November 24, 2013

Anslagstavlan


Depeche Mode 15.12!

Röda rosor från ett presentpapper som Nessie hade paketerat in ett paket schokocappucino i.

Kortet med Das Cabinet des Dr. Caligari är från Olga från Berlin.

En lista på Kusmis tesorter. Fick ett gott grönt Kusmi-te av Linda till födelsedagspresent.

En karta av Camorr, som jag printade ut för att jag läste boken på min kindle.

En Voodoo-docka från Uppsala.

Utklipp från illustration i Studentbladet. Rymdfarkost med alien i partyhatt. Minns inte vad det illustrerade.

Visitkort till Digital Nails.

Orangeråsa inspiskort. "Miljardien joukosta, löydä oma tähtesi ja seuraa sitä."

Stort utklipp från Ylioppilaslehti. Illustration till en artikel om att vara singel när "alla" andra har partner. Den råkar passa bra in i min graduvardag också.

Flickan med den nedlåtande blicken är klippt från en utställningsbroschyr om prerafaeliterna som jag såg i Stockholm för säkert några år sedan. Broschyren hittade jag i skrivbordslådan för några dagar sedan. 

I den söta miniplånboken hänger All My Life Savings för tillfället. It's funny because it's true.

Rosen längst ner till höger är Magrittes och kortet fick jag av Anya som en del i övertalningsprocessen "Frida needs to get a red rose tattoo". En entusiastisk process förd av några tappra själar i min vänskapskrets.

Den dansande flickan i rött fick jag av Nessie för att hon liknar på mig. Nacken och den "kreativa" håruppsättningen mer än hennes graciösa piruett kanske.

Vykort från Köpenhamn, Zagreb och Kaskö. What can I say? I know people who go places.

No comments: