Thursday, November 28, 2013

Physicist heroine

("Physicist" "heroine".)

Man kan ju tro att när Susan Elizabeth Phillips (Ain't She Sweet?) har skrivit en romance där den kvinnliga huvudpersonen är fysiker så borde den gå direkt till min önskelista, eller hur? Den finns dessutom på en massa Bästa Boken Evör-listor och vi vet ju hur mycket jag tycker om såna listor. Man skulle ju tro det. Men sedan läser man beskrivningen och bara.... . Nej nej nej nej NEJ!! Don't get me wrong - jag kan ta huvudpersoner som beter sig illa (och jag kan gilla det) men huvudpersoner som är korkade - hell no! Och en fysiker som inte behärskar lite basic fucking genetik? Gaaaaghhhh!  

Jag hade tänkt att jag kanske ändå måste läsa för att veta säkert. Nu behöver jag inte det för nu finns det en fantastisk recension på den här fantastiskt dåliga boken. Läs den!

No comments: