Saturday, November 09, 2013

I don't always blog but when I do it's long and messy and incoherent

Oj. Jag tror jag lovade mamma någon slags uppdatering i typ onsdags redan.


Mycket har hänt sen sist, jag har bytt nagellack åtminstone två gånger. Nu har jag favoritlacket Jasper (Mavala). Bra novemberfärg.

Nedan följer tolv punkter om lite allt möjligt. Här finns nånting för alla!

1.

My mother used to tell me that "In this world Elwood you must be oh-so-smart or oh-so-pleasant". Well for years I was smart. I recommend pleasant.

John Green citerar Elwood P. Dowd (från filmen Harvey) i sin  Vlogbrothers-video Perspective. Jag gillar. (Johns video alltså - jag har inte sett Harvey (ännu!)).

2.

Första halvan av andra säsongen av Girls finns på arenan och jag har sett ett par avsnitt.






I'm an individual and I feel how I feel when I feel it.

Såg det där avsnittet häromdan. Alltså jesus hur bra den här serien är och jesus hur irriterad den kan göra mig. Men den gör det medvetet så det är okej. Väl?

3.

Hjälp. Kollade arenans förstasida och möttes av de här två debattämnena:

Har feminismen gått för långt?
Vaccinera eller låta bli?

Går de att se med nerverna i behåll, tror ni? För jag kommer antagligen att försöka.

4.

I have this fantasy where I go back and time and find the author of Men are from Mars, Women are from Venus, and beat him over the head with his own book, screaming “THEY’RE BOTH FROM EARTH, YOU ASSHOLE. THEY ARE FROM THE SAME PLANET. THAT ISN’T EVEN GOOD SCIENCE”.

Ja. Det här.

5.

Och hur snygg är inte Jennifer Lawrence nya frisyr?! Supersnygg.

6. 

Före vi hade Girls så hade vi Sex and the City.



Och Miranda säger som det är.

7.  

Min andra favorit, Samantha, förklarar hur det går till när två personer hittar varandra och blir kära.


8.

Jag har varit dålig på facebook också på sista tiden, det är inte bara bloggen som lidit. Egentligen är det ganska länge sedan jag var aktiv på facebook. Alltså jag kollar mina egna meddelanden och lite av vad som händer men gör liksom ingenting.

Och så när jag väl går in och vill vara social och skriva grattis på födelsedan så inser jag att jag missat någon bättre kompis födelsedag och varför ska jag då skriva grattis åt den här halvbekanta om jag inte ens skriver grattis åt min kompis och så känner jag bara att äsch - bäst att inte alls! Och om jag ser t.ex. en ny profilbild jag vill gilla och kanske kommentera lite, t.ex. "snygg ny frisyr, du ser ut som Jennifer Lawrence! ", så kommer jag på att den här typen faktiskt nyligen har gift sig / doktorerat / fått baby och jag har inte kommenterat det! Oh nooo! Helt omöjligt nu att gilla nya frisyren för hur ytlig är man inte då??

Att vara social i sociala medier är ju fan nästan lika svårt som att vara social i riktiga världen! Gaaah!

9.

Också på arenan: Orphan Black. Har hört på internet att det ska vara bra.

10.

Om jag hade Pinterest så skulle jag pinna ungefär alla outfits på de här bloggarna:

The Freelancer's Fashionblog (särskilt den här fina!)
Skunkboy Blog (så mycket färger, mönster och strumpbyxor!)
Underbara Clara (särskilt den här Vivienne Westwood omg!)

11.

Ja och så har jag försvarat striptease i Peppes kommentarsfält.

You know me. Classy as always.


12.

In honor of the muses who are sick of your crap:

Bitchface: The Masterworks.  






















Indeed I do.

No comments: