Saturday, November 19, 2011

No sparkling vampires tonight

Vi sköt upp biobesöket till onsdagen med Lisa.


Hade jag vetat det hade jag högst troligt varit på jobb ikväll. Men nu när jag är ledig är det jätteskönt. Jag funderade på vilken bok jag ska börja med och var väldigt sugen på The Help men jag tänkte att det är bäst att börja med en bibbabok. Så det blev Calla Lily Ponder, också amerikansk söder, sådär för att get into the mood före The Help. Jag är inte överförtjust. Ännu. Jag tyckte väldigt mycket om yaya-flickorna där för tio år sedan eller när det nu var, så vi får se. 

Sedan kände jag för en skön kvällspromenad. Jag hade knappt kommit ut på Rautalampivägen före jag mötte en polityrgubbe som spyttade i buskarna. Ungefär vid Pauluskyrkan såg jag någonting som liknade en dementor komma svävande mot mig. Fast det var bara en muslimsk kvinna. Annars en trevlig kväll här i huvudstan. Nu tänkte jag se på film.

No comments: