Thursday, November 24, 2011

Så var det dags

För en viss 107-årig oskuld att finally get some action. Jag har alltså sett Breaking Dawn del ett.

Från Better Book Titles

Och let me tell you, den är lite grann som hårda droger - inte lämplig för gravida. Och ärligt talat ganska hard on the rest of us as well. Holy mother of Jesus hur den där förlossningsscenen är brutal. Jag är nästan lite imponerad. Fast jag blundade. 


Mina naglar målade i min absoluta favoritfärg, som råkar ha det passande namnet Jasper. Och den passande färgen av blod. Jasper som i jaspis, I guess, men också som i Alice too-cool-for-this-series Cullens pojkvän. Anyways. Den var rätt snyggt gjord till film ändå, den här boken, eller halva boken. Med tanke på vad man hade att jobba med. Det är ju en ganska galen story just med tanke på vad den här boken börjar med och vad den (första delen av den) slutar med. Och ja - släng in lite honeymoon-scener och arga talande hundar så  har vi oss ett aningen komplicerat filmprojekt.

Bra musik som sagt. Jag gillade hur man hade satt in mina tre favoriter. (Nå alltså en av dem är ju rätt obvious men de andra!) Och jag som blir hur sur som helst på det här halverandet av filmer tyckte faktiskt om slutet!

No comments: