Sunday, June 09, 2013

Äventyr i sommarkvällen

Världens största geting kom in i mitt rum igårkväll. Den flög runt och runt och hittade inte ut. Till sist tog den tillflykt till böckerna (I know that feeling). Den gömde sig i det lilla utrymmet ovanför Blackwater (se bilden). Observera att den valde deckarhögen (med titlar som exempelvis Jag dödar) framom romancehögen. 


Jag väntade ett tag på att den skulle hitta ut själv. Men den var antingen livrädd eller så sov den. Så jag tog tag i boken den satt på och förde den till mitt fönster. Den tog några djupa andetag och flög ut i sommarnatten. Jag hann ta en bild.


Jag tänker att det kunde vara dags att läsa den där boken. (Jaja den är lite dammig, jag hade inte tid att damma av.) Den fick Augustpriset 1993. Svenska originaltiteln är Händelser vid vatten.

No comments: