Wednesday, June 26, 2013

Dödligt våld kräver Earl Grey

Jag hade just tillrett en kopp Earl Grey med honung och mjölk och satt mig ner med Mörkt motiv av Louise Penny när jag kom till den här delen:

"Peter swept aside Yogi Tea and Harmony Herbal Blend, though he hesitated a second over the chamomile. [....] But no. Violent death demanded Earl Grey."

Midsommardeckarläsningen. Och alltså det var ju inte så att jag inte skulle ha packat tillräckligt med böcker med mig. Men. Mommo visade den här boken åt mig och sa att hon hade blivit positivt överraskad och att den ger nästan lite Agatha Christie-vibbar - inte så att den är fantastiskt bra men sådär att den har lite småstadscharm och den saknar många av de där irriterande sakerna man stör sig på i nya deckare. Jag tyckte den lät bekant och visst var det på Dark Places-bloggen jag läste om den. Och det finns redan åtta böcker i serien. Jag läser gärna ett par till.

No comments: