Tuesday, June 11, 2013

Te av färsk citronmeliss

Ska vara sövande, lugnande och på alla möjliga sätt välgörande. Jag provade igårkväll och försov mig imorse. Om det var pga citronmelissen eller min krånglande väckarklocka (alltå ringer den överhuvudtaget?) är svårt att säga.


PS. När man inte vill somna kan man ju bara sätta några blad i sitt vanliga te så blir det lite citronigt.

PS2. Ni skulle ha sett när jag fixade den här bilden. Det var fullt på min köksbänk och jag föste allt till en hög på ena sidan (för att inte - gud förbjude - behöva städa på riktigt) så det inte skulle synas i min "fräscha citronmelissbild". Smutsig disk och tomma ölburkar ger liksom inte rätt känsla.

PS3. Allt för att upprätthålla den här fantastiskt glamourösa bloggfasaden. Varsågoda.

PS4. Öl fungerar också sövande.

1 comment:

Ida said...

Googlade på "färsk citronmeliss te" å hamnade här. Nu gör vi vår första infusion på vår egenodlade citronmeliss. Inte dumt :)