Friday, March 27, 2015

Saker händer så mycket

Ja jag var i Österbotten förra helgen och ni vet ju hur svårt det är för mig att blogga när jag inte har tillgång till ett (mitt) skrivbord. För jag är tydligen en 1800-talsmänniska. Det här är också varför jag är så dålig på instagram, twitter och whatsapp.


"Hmm, låt mig sätta mig ner och vässa fjäderpennan och fundera över ordföljden i nästa mening..."

Nessie och jag såg Sylvi. Jag varnade honom: den här regissören gör väldigt moderna tolkningar av gamla pjäser. Så kanske han inte blev så jättechockad när Sylvis stora kärlek Viktor gjorde obscena dansrörelser iklädd endast strumpor, knäskydd och kalsonger. Nämen ärligt talat, vilken häftig föreställning! Särskilt Pia Andersson som Sylvi var ju helt förtrollande.

Jag var på en arbetsintervju. Den gick helt okej. Råkade duscha mig i det här på morgonen före intervjun:


Så... jag utstrålade säkert en stark doft av sött hallongodis. Sådär utöver respekt och kompetens då förstås.

Mammas och pappas nya gamla hus börjar snart bli färdigt. Vårens första lamm har fötts. Ett par vänner har fått en bebis. En annan vän har en splitterny tatuering på armen. Muse har en ny låt. Månen skymde solen där ett tag. Dagarna har plötsligt blivit längre än nätterna. Snart är det påsk!

No comments: