Saturday, May 28, 2011

Chocolate Beer


Ställen där man får chokladöl i Helsingfors:
St. Urho's Pub
William K
The Pullman Bar
(Den här listan är ofullständig och jag jobbar på den hela tiden.)


Nu har jag följt Olya till tåget och planerar en lugn kväll följd av en effektiv söndag. Jag fick Marabou Caribbean (kokos & banan!!) från Sverige. Den är snart slut. Olya fick Fazers blåbärspaj-schoko av mig. Jag fick också en bok, om Dora Maar och Picasso. Verkar som en bok i min smak. (Och den har bilder!)


PS. Tack för Miró-tipset förresten! Man glömmer så lätt bort det där EMMA då det är så sällan man har vägarna förbi... Men igår tog vi bussen ut till Esbo and it was worth it! ;)

4 comments:

Himmelske Danser said...

well, Fazer was over way faster than Marabou =)
And I think we had a lot of fun with Miro, though looking back I can say it was really interesting! Sad that I was tired already when we made it to contemporary finnish art, we have to again =) one day %)

Fridolina said...

Heh. And Marabou before I could even finish this post.. ;)
Yes, now that we know how to get there! :)

//t said...

Roligt att höra att Miró kunde glädja er. Upptäckte nyligen de två ytterst trevliga och intressanta ställen; Villa Gyllenberg och Didrichsen på Granö. Rekommenderas varmt! :)

Fridolina said...

Tack för tipsen! Villa Gyllenberg har sponsrat vår spektrumithalare - så det stället måste jag ju absolut kolla upp! ;)