Sunday, May 15, 2011

Ja alltså jag röstade iaf på Frankrike

Sognu. Självklart ville jag att Oskar skulle vinna. Söt pojke och söt låt. Annars gillade jag Serbien och Moldavien. Azerbaijan var ganska dåliga men bra att inte Sverige vann åtminstone (de kom trea men det var riktigt nära där ett tag!). Och det säger jag inte för att jag är finländare och har lärt mig tidigt att huvudsaken-är-inte-att-vinna-utan-att-det-går-dåligt-för-Sverige utan helt enkelt för att låten var så otroligt dålig. (Sverige brukar vara bättre. Sverige brukar vara mycket bättre. Sverige brukar åtminstone vara bättre än Finland!)

Jag har röstat en gång förr. Det var 2006 när jag var i Lund på Lundakarnevalen och en del av sällskapet tittade på ESC och tyckte att vi ska rösta på Lordi. Så det gjorde jag. För att jag kunde. Jag tittade inte på programmet (jag har faktiskt aldrig sett den där berömda "12 points to Finland" poänggivningen) för jag var ute och firade karneval, jag tror att The Sounds spelade (och även om ESC är både roligt och sevärt så vinner nog riktig musik ändå). Efter den spelningen hade jag slarvat bort mina vänner och fick ett meddelande av mamma att "Finland vann ;)". Jag förstod inte riktigt vad hon menade före jag kom fram till Kalmars nation där det sprutade skumppa och spelades Hard Rock Hallelujah på repeat. Trevlig kväll.

No comments: