Monday, May 30, 2011

Länktips

För bibliotekariefans, Morrissey-fans och ni som någon gång jobbat med kundservice och förlorat er tro på mänskligheten många gånger om men ändå känt er tvungna att ställa er själva den där frågan. Ni vet. Why do I smile at people who I'd much rather kick in the eye?

Sarah och Candy är så övertygande att jag redan har skrivit upp en lista på deras rekommendationer. Nästa gång jag besöker stora bokhandeln tänker jag gå till den där hyllan av Romance och Horror (ja de bor i samma hylla) och inte låta mig avskräckas av omslagen. Varken de där svarta med odöda varelser i komiska poser eller de där pastelliga med yppiga hjältinnor som omfamnas av barbröstade alfamän med fluffrisyrer. Jag är liksom inte rädd för att prova nya saker. (Ja jag förstår mycket väl att hela den blågråa Crime-hyllan kan te sig lite skrattretande för de oinvigda den också. Var och en med sitt.)

No comments: