Sunday, May 15, 2011

Vad ni än gör

Googla inte "nageltrång". Även om ni misstänker att ni har det. Jag lovar, lite sunt förnuft funkar bättre. Nu kanske ni tänker - ja, ja google bildsök är kanske lite otrevligt såhär före maten men wikipedia borde väl ha någonting vettigt att säga om saken iaf.

"Man skär/klipper bort den del av nageln som växer in i huden, vanligtvis den ena eller andra sidan, helt ned till roten. Man försöker att också ta med denna bits nagelbädd, så att nageln blir smalare när den växer vidare, och inte växer ut och orsakar fler problem. Vid behov skärs även en del infekterad hud med eller utan svallkött bort vid operationen.

I vissa fall kan en nageltrångsoperation orsaka mer svallkött, vilket då kan påtvinga ännu en eller fler operationer. Man brukar sy ett eller ett fåtal stygn vid operationen för att motverka bildningen av svallkött under läkningen."

Alltså bara ordet "svallkött" orsakar yrsel och svimningskänslor hos mig. Med eller utan svallkött. Herregud vilket uttryck alltså. Vore jag bara inte så illamående skulle jag verkligen uppskatta den formuleringen.

2 comments:

Anonymous said...

Åh fy fan! Jag kunde inte ens läsa det här inlägget för jag har sån otrolig fotfobi. Jag blir också illamående bara jag tänker på ordet svallkött.. Örk.

Fridolina said...

Jo URK!!