Wednesday, May 18, 2011

Snabbvisit och födelsedagskalas

Igår var jag på en snabbvisit till Korsnäs. Min lillebror fyllde 24 (!!!) så mommo och mofa for dit för att fira honom och jag hade inte så himla mycket implanerat så jag bestämde mig för att följa med. Vi startade tidigt igår från H:fors och tidigt idag tillbaka från Ö:botten. Jag bakade kex (såna som i det där tidigare inlägget) och vi fick god mat och en massa jordgubbar. Jag försökte knäppa några bilder men alla sprang bort (alla katter iaf) och imorse la mamma upp den här bilden på fb så jag lånar den. Lyckat med två poserande katter på samma bild tycker jag!

Bröderna H&H i trädgårdssoffan

Och så ska jag inte glömma min nya födelsedagstradition här på bloggen. Det här med födelsedagslåtarna. Man kollar på This Day In Music vilken låt som var listetta (i USA, Storbritannien eller Australien) när man föddes. Och båda mostrarna hade ju fina låtar (60-talet, duuh!) och vi de flesta åttiotalister har med stor sannolikhet nånting ganska cheesy och jag tänkte att det måste ju Lasse, född 87, också ha. Men den jäveln har lyckats pricka in U2 och With or Without You. Snyggt. (I USA var den, Starships Nothing's Gonna Stop Us Now var på brittiska listan. Australien var faktiskt lite roligare med Boom Boom Boom Let's Go Back To My Room.)

Vill ni ha kexreceptet förresten? Jo klart ni vill!


Anki fotade ur Birkatidningen och skickade åt mig. Därför lite suddig bild. (Nä man ser inte riktigt hur mycket potatismjöl det ska vara. Jag chansade.)

2 comments:

Anonymous said...

Heh, ett minilejon! :)

Fridolina said...

Ja precis! :)