Tuesday, February 28, 2012

Everything was beautiful and nothing hurt

I fredags steg jag upp så tidigt att jag hann till Lund lagom för att äta frukost hos Olga. Vi skaffade mig ett gästkort så att vi på kvällen kunde gå till Kalmar nation och dricka billig öl. Helt galet att tänka att jag var där för sex år sedan på karneval och dansade till Hard Rock Hallelujah.

Jag satt bredvid en långhårig britt som pratade med sig själv

Cappuccino på sött café med böcker

Tavla på Kalmar nation

På lördagen var vi på fest i Eslöv hos en av Olgas kompisar. Jag dansade bugg med en kille i röda byxor och lila nagellack, drack rosévin och kom på andra plats i Musik-quizen med Olga. Vi var väldigt stolta. Olga kunde dessutom alla tequilafrågor men eftersom hon inte dricker tequila så fick jag en massa tequilashottar. Utom en för hon gjorde ett undantag för David Bowie.

How you doin?

Söndagen var solig (och bar asfalt alltså, herregud!) men det tog ändå till typ femtiden före vi gick ut och kollade om det fanns biljetter till The Iron Lady men det fanns det inte. Så vi promenerade runt i Lund istället. Sedan hittade vi ett café när vi inte orkade gå längre.

Gamla biblioteket i Lund

Sven Nilsson efter vad som antagligen var en tuff helg

Olga, våra chai latten och domkyrkan

Finaste drakhandtaget

Draco dormiens nunquam titillandus

På måndagen tog vi det lugnt (as opposed to...?) och tog en sista chai latte med choklad-cupcake före jag tog tåget över Öresundsbron och flyget tillbaka till Helsingfors.


En perfekt weekend trip.

2 comments:

mysanlover said...

Älska Lund. Får drygt tillbaka redan! O bara gator, herregud, det var ju nästan det bästa :)

Fridolina said...

Nå visst fantastiskt!! :)