Monday, February 13, 2012

Songs from District 12 and Beyond

Ni har knappast märkt det här men jag försöker faktiskt hålla mig och inte överdosera Hungerspelsinlägg på den här bloggen. På samma sätt som jag inte vill överdosera youtubeinlägg eller länkinlägg. Balans. Högst ett HG-inspirerat inlägg i veckan. För ärligt talat känner jag inte till en enda bloggläsare som bryr sig eller överhuvudtaget ens har läst boken. Och då är det himla svårt att skriva. Jag menar för det mesta brukar jag åtminstone veta en eller två personer som kan vara intresserade av det jag skriver om. Men nu vet jag for a fact att min mamma inte har läst The Hunger Games. 

Anywhoo! Nu vet vi hur soundtracket ser ut. Iiiiih!!!

1. Safe & Sound (feat. The Civil Wars) by Taylor Swift
2. Eyes Wide Open by Taylor Swift
3. Abraham's Daughter by Arcade Fire
4. The Ruler & The Killer by Kid Cudi
5. Run Daddy Run (feat. Pistol Annies) by Miranda Lambert
6. Kingdom Come by The Civil Wars
7. One Engine by The Decemberists
8. Take The Heartland by Glen Hansard
9. Lover Is Childlike by The Low Anthem
10. Dark Days by Punch Brothers
11. Tomorrow Will Be Kinder by The Secret Sisters
12. Just a Game by Birdy
13. Oh Come & Sing by Ella Mae Bowen
14. Rules by Jayme Dee
15. Reaping Day by Carolina Chocolate Drops
16. Give Me Something I’ll Remember by Neko Case
17. Video Safe & Sound (Bonus Video) by Taylor Swift

Och One Engine, av The Decemberists, min nya kärlek, låter såhär:




Åh!

UPDATE. (18.02). Ändringar i soundtracket. En ny låt av Maroon 5! Kingdom Come är Neko Case låt, inte Civil Wars. Låten av Ella Mae Bowen och videon till Safe & Sound saknas. Utöver det några ändringar i låttitlar.

Ännu en UPDATE (23.02). Kingdom Come är visst en Civil Wars-låt. Den (troligtvis) slutgiltiga versionen:

1. Arcade Fire "Abraham's Daughter"
2. 
The Secret Sisters "Tomorrow Will Be Kinder"
3. Neko Case "Nothing To Remember"
4. Taylor Swift "Safe & Sound ft. The Civil Wars"
5. Kid Cudi "The Ruler and The Killer"
6. Punch Brothers "Dark Days"
7. 
The Decemberists "One Engine"
8. The Carolina Chocolate Drops "Daughter's Lament"
9. The Civil Wars "Kingdom Come"
10. Glen Hansard "Take The Heartland"
11. Maroon 5 ft. Rozzi Crane "Come Away To The Water"
12. Miranda Lambert "Run Daddy Run ft. Pistol Annies"
13. Jayme Dee "Rules"
14. 
Taylor Swift "Eyes Open"
15. The Low Anthem "Lover Is Childlike"
16. Birdy "Just A Game"

No comments: