Monday, February 13, 2012

Jag bestämmer

Linn tipsade om Zandra the Ålännings blogg häromsistens och jag gillade mycket. I ett inlägg är det söndagkväll i matbutiken framför kornhyllan och hon får en liten epiphany:

Jag tänker: jag bestämmer över allt. Jag bestämmer vilken hårfärg jag har, vilka människor jag kramar, vilka böcker jag tragglar mig igenom, vad jag väljer att prata om. Lika mycket som jag styr och ställer över vilka korn jag stoppar i mig till middag, lika mycket styr jag över var jag bor eller vilken lottorad jag lämnar in eller vilket material jag har på mina kläder. Jag kan ägna resten av livet åt att bara lyssna på musik som jag tycker är vacker och har jag lust kan jag bara umgås med människor som gör mig lycklig livet ut.

PS. När man tror att man kan ett språk. Jag vet den där känslan.

No comments: