Friday, February 03, 2012

Fantastiska böcker (i alla former)

En liten film om stora saker.



(Kommentarerna på youtube verkar fokusera mycket på det här med fysiska vs. elektroniska böcker. Det tycker jag inte är det viktiga i den här filmen. Läsplattor är fantastiska uppfinningar ju! Och hade jag råd skulle jag genast klicka hem en! Jag förstår inte hur det på något sätt skulle innebära ett hot mot mitt bibliotek. Trust me, varken utrymmesbrist, tajt ekonomi eller att låna böcker från bibban har någonsin utgjort ett hot för mitt bibliotek så jag ser verkligen inte hur en e-läsare skulle göra det. Däremot ser jag hur skönt det skulle vara att slippa bära på så mycket grejer. Och så är den ju en himla söt liten grej! 

Jonathan Franzen är nu en jäkla gubbe också! Nä jag har inte läst hans Freedom-bok och om jag någon gång gör det ska det vara på en läsplatta bara för att!) 

No comments: