Monday, May 18, 2015

CNV, RUF och BDWR

Längesen jag bloggat om Code Name Verity (min älskling!) och Elizabeth Wein nu, eller hur? Här är en liten update i tre punkter:

1. Benjamin Alire Sáenz (Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe) använder sig också av flygmetaforer i sin recension av Black Dove White Raven. Inte riktigt lika melodramatiska som mina kanske men ändå...:


2. Gratistips!: SYNC ger ut två gratis ljudböcker i veckan hela sommaren (precis som förra sommaren). De två böckerna är alltid på något sätt relaterade. Den ena en ny ungdomsbok och den andra en klassiker eller äldre bok. Från 18.6 till 25.6 kan man ladda ner Rose Under Fire och Anne Frank Remembered. Den här veckan är det Pratchetts Dodger och Dickens Great Expectations. Jag är ju som sagt inte så bra på ljudböcker men jag funderar ändå på bl.a. Margo Lanagan (Sea Hearts / The Brides of Rollrock Island) och Jaclyn Moriarty (A Corner of White).


3. Ännu ett bevis på hur stort inflytande böcker kan ha på våra liv:


Särskilt förstås Code Name Verity!!!

No comments: