Thursday, May 14, 2015

Sanning med modifikation

En till jag sträckläste!


En stillsam deckare där det inte händer så mycket men där det ligger mycket under ytan. Precis sånt som jag gillar!

Privatdetektiv. Kontakta mig om polisen inte kan hjälpa dig.
 
Kouplan är en papperslös iranier som lever i ständig skräck för polisen. Han har trasiga, urtvättade kläder, är 25 men ser ut som tolv, och han är en väldigt duktig detektiv. Pernillas sexåriga dotter är försvunnen. Hon har sina egna orsaker till varför hon inte kan kontakta polisen. 
 
Det är en ovanlig och fascinerande berättelse och det är först efter att jag slukat hela boken som jag inser hur mycket jag tyckte om den.

Jag läste om den på Sevendays för ett par månader sedan och reserverade den genast på bibban. 

Visar upp nagellacket då det råkade matcha. The Drummer is Hot av OPI. Because OF COURSE. 

Dom Howard på bilden. Men det var faktiskt min trummande pojkvän jag tänkte på när jag köpte det.

No comments: