Sunday, May 24, 2015

Mina poäng

Tänkte summera upp helgen och ge mina poäng som ni säkert alla väntat på med spänning. 

2p Till min gamla, rosslande dator Elliott, som fortfarande är i liv trots att ESC tydligen blev lite too much (helt förståeligt) för honom då han slocknade tio minuter in i direktsändningen. Han har haft problem med rörliga bilder överlag på sistone så jag ville inte överanstränga honom utan gick och la mig med en bok. Så nej, jag såg inte finalen. Men jag har kollat sociala medier, snabbgenomgången och resultatet och let's face it - mer än så behöver man nog inte för att ha koll.

4p Till GULLE-Måns!

6p Till regnbågsflaggorna. Till alla regnbågsflaggor på Stafettkarnevalen och ESC och alldeles särskilt mycket till regnbågsflaggorna som zoomades in under Rysslands framträdande. 


8p Till Queen Conchita. The one and only.

10p Till Pertti Kurikan Nimipäivät, som inte kom till final men gjorde en fantastisk insats under semifinalen och var mina favoriter. Många andras också. Punk's not dead.

12p Till Irland, som röstade ja till samkönade äktenskap.


Lovely day for a Guinness!

No comments: