Tuesday, October 04, 2011

Läser nu

The Lake of Dead Languages av Carol Goodman.

I have been told to make the Latin curriculum relevant to the lives of my students. I am finding, though, that my advanced girls at Heart Lake like Latin precisely because it has no relevance to their lives. They like nothing better than a new, difficult declension to memorize. They write the noun endings on their palms in blue ballpoint ink and chant the declensions, "Puella, puellae, puellae, puellam, puella..." like novices counting their rosaries.

Om man hade kunnat läsa latin i högstadiet eller gymnasiet skulle jag alldeles säkert ha gjort det. Av just den här orsaken.

2 comments:

Marie said...

Åh, jag har den väntande i bokhyllan! Hoppas du återkommer med utlåtande så jag vet om jag borde sätta den högre upp i läslistan.

I läslistan finns förresten också Julia Quinn sen du läste en del av henne. Det är du och bokhora som gäller ;)

Fridolina said...

Kul! Jag är nånstans i mitten och hittills väldigt lovande ;)

Jee! Mera Quinn-läsare!! :)