Wednesday, October 05, 2011

Lund söndag

På söndagen var vi till Kulturen, en samling gamla byggnader, muséer, och utställningar. När vi var i universitetsmuséet fick jag flashbacks från 2006. Det sammanfattar vad jag minns av kultur från den Lundakarnevalen. Före det var vi nere i domkyrkans krypta.

Kryptan

Gammal kyrka, gravar och ett nationshus

Fin takkrona

Broderade ord

Stickad vas

Där fanns en hel vägg med bröllpsfoton från hela 1900-talet. Man fick också ta egna. Jag har en liten thing för hattar. Jag vet inte om Olga har en thing för långa slöjor men hon passade iaf väldigt bra i en. På tredje bilden har jag en söt prinsesskrona (som man tyvärr inte ser så bra) med lite slöjfluff. Jag har nämligen en thing för söta prinsesskronor också.




Sedan gick vi hem och åt kanelbullar och drack kaffe med mjölk och tog det söndagslugnt före vi gick till The Bishops Arms på öl.

Riktigt bra öl är inte dyr! Den kostar bara mer.

Wisby pils på fat. Mmmm.

Lunds rosor by night

Måndag morgon åkte jag hem.

No comments: