Sunday, November 22, 2015

Rat Queens

Så hur har jag botat min Book Hangover? Okej, a) den är inte alls botad och b) jag har försökt skölja ner den med massor av coola, sexiga och våldsamma Rat Queens, som jag passligt nog hade lånade från bibban (Volume 1 och 2) och det har hjälpt. Jag tror det var Book Smugglers som först fick mig intresserad av den här serien:


Aww, Dee

Det är uppfriskande lättsamt och feelgood och jag vet inte vad jag ska säga annat än att de totally lever upp till den här beskrivningen:

Who are the Rat Queens

A pack of booze-guzzling, death-dealing battle maidens-for-hire, and they're in the business of killing all god's creatures for profit. 

It's also a darkly comedic sass-and-sorcery series starring Hannah the Rockabilly Elven Mage, Violet the Hipster Dwarven Fighter, Dee the Atheist Human Cleric and Betty the Hippy Smidgen Thief. This modern spin on an old school genre is a violent monster-killing epic that is like Buffy meets Tank Girl in a Lord of the Rings world on crack!


No comments: