Sunday, November 01, 2015

The Fifteenth Minute

Femte boken i Ivy Years-serien kom ju ut häromveckan. The Fifteenth Minute handlar om Lianne och DJ. Som vanligt undrar ni förstås om det dricks tequila i den här också. Faktiskt inga shottar alls (!!!) men däremot nog i form av margaritas. DJ ringer och väcker Lianne efter margaritakvällen och klockan är mycket och Liannes första reaktion är förstås: "My dragons must be hungry." För hon är världens sötaste lilla hardcore gamer nörd.   

Den här var en till fempoängare för mig (precis som ettan och trean i serien). Jag kunde faktiskt inte lägga den ifrån mig så då blir det automatiskt fulla poäng. Jag tycker också att Sarina Bowen behandlar ett riktigt svårt ämne på ett bra sätt. (Kolla Mandi från Smexy Books recension för detaljer om det. Egentligen ingen spoiler då man får reda på det rätt tidigt. Håller helt med henne om allt förresten. Men förstår om någon vill skippa den pga det här.) 


PS. Jag blev löjligt glad över att Navessa på Goodreads gillade första boken i serien. Den är förresten fortfarande gratis!

No comments: