Tuesday, March 27, 2012

Rosor, kyssar och döden

Thrillers, ungdomsfantasy och romance. Tre länkar, varsågoda!

Helena Dahlgren ger thrillertips på English Bookshop-bloggen. Det bästa av Harlan Coben och det bästa för de som redan läst alla Coben. Själv har jag faktiskt läst mer av de andra författarna på listan än av själva Coben! Förra året läste jag både Flynn och Barclay efter att de blivit så extremt lovebombade i bokbloggarna. Dags för lite Coben nu då. Jag har läst (och tyckt om!) en av hans böcker och efter lite googlande och översättande av titlar kom jag fram till att det måste ha varit The Woods som jag läste, på svenska. Ska söka upp de där tre första på bibban. Den där Before I Go To Sleep verkar också väldigt lovande...

Boktrailern för Eld. Den andra boken i trilogin om Engelsfors kommer ut i april. Passar bra att läsa första boken om tonårshäxorna lagom till påsk nu då, eller hur? (Jag läste nyligen och blev förtjust.)  

No comments: