Friday, March 09, 2012

Tonårshäxor

Jag började läsa Cirkeln för ett tag sedan medan jag läste en massa annat. Jag lämnade den efter ett par kapitel då jag kände på mig att den skulle bli riktigt spännande och ville läsa ut de andra böckerna först. Så blev det också. Hela tågresan i förrgår tillbringade jag med De Utvalda i Engelsfors.

Jag tycker om Minoo för att hon är så smart och Vanessa för att hon är så cool. Och för att hon har kanske den roligaste av häxkrafter; hon kan göra sig osynlig.

Det är som att komma in i pojkarnas hemliga parallelluniversum. Hon har sett några av skolans snyggaste killar tvåla in sig i duschen. Men hon har också sett Kevin sitta ensam i omklädningsrummet, upptäcka en stor finne på överarmen, suga ur innehållet och spotta ut det i papperskorgen. Vissa saker vill man absolut inte veta om andra människor. Vissa saker kan man aldrig få osedda, hur gärna man än vill.

No comments: