Friday, March 23, 2012

Tror ni jag var "calm"?

Åååh! Det var så spännande. Jag fick på riktigt hjärtklappning vid The Reaping, och vid nedräkningen inför spelen. Katniss ba: "Don't cry!" och jag ba: "too late, uuuäääähh!!".

Ingen överraskning kanske att den får skyhöga betyg av mig. Jag vill inte ge någon siffra, det känns som att jag borde se den igen för att kunna skriva en vettig recension. Precis som det har påståtts så håller den sig till boken väldigt bra. Resten var mest detaljer. Vissa detaljer och aspekter saknades som jag gärna skulle ha haft med på något sätt och så fanns det vissa små ändringar som jag tyckte var både fyndiga och smarta. Jag har inget att klaga på. Det är klart att det är annorlunda när man är inne i någons huvud och särskilt när handlingen till stor del bygger på inre dialog (som tiden i Arenan) så är det lätt att tycka att det inte var som i boken. Precis, det är så det brukar vara när det är... en film.

No comments: